25.5.09

Jalan-jalan at Nilai

Miss Jumie Samsudin di tengah tengah Nilai 3. Let the madness begins.


Saya tidak pernah pergi Nilai. Jadi pada hari minggu yang lalu, saya telah ke Nilai untuk jalan-jalan carik kain.


Memang rambang mata kalau datang ke sini. Ada kedai kain, kain ela, kain langsir dan kain pasang. Ada kedai barang perhiasan rumah, barang hiasan kenduri kahwin [bunga telor dan sebagainya], perabot, permaidani dan macam-macam lagi.

Antara kedai-kedai kain yang ada. Lihatlah abang Pakistan tu duk ngurat makcik tu.
Bantai dan comforter pun ada u olls....siap letak tepi jalan jer...
Tapi tak ramai orang kan? Sunyi jer...

Ba ya dal alip la...tingkap!!Kak Ede : U olls....tak tau nak pilih yang mana laa...
This is me and my mother, Kak Ede.


We arrived around 10am in the morning. Tak ramai sangat orang yang datang, so amatlah selesa rasanya dan setiap pekedai layan kami dengan best. Yalah, sebab tak ramai sangat orang. Entahlah, mungkin kami datang sangat awal lagi dan atau mungkin sekarang tengah gawat. Orang tak mau datang sini buat shopping lagi.


Me and Kak Ede again.Hickery dickery dock!!

Orang cacat duk main celah-celah kain.
Kebanyakan harga yang ditawarkan adalah sangat murah dan lebih murah kalau beli secara pukal. So sapa nak buat berniaga kain atau nak buat BORIA masa kenduri kawen, datanglah ke Nilai.

Dialog babak From Nilai with Love

Abang Pakistan : Adik manis, ini kain. I kasi sama u. Very nice. Korean silk but corak batik. Very nice. U can wear every Thursday like Pak Lah said.
Jumie : Thanks Abang Pakistan...u are very handsome!
!
Ini kat kedai barangan buat hantaran. Cuci mata dengan rama-rama biru!!
Ini minah Indon aku bawak khas untuk susun barang dalam kereta aku.

ps/ Seronok datang sini. Borong sakan. Pasni nak try pergi Tangkak pulak. Orang kata sana best!!

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...