10.9.09

[Kisah Lawak di Bulan Ramadhan] Cakcing tak makan sahur

Pada pagi ini, setelah bermanja selama seminggu sebab Kak Ede and Abang Manap ada di rumah kami. Maka minggu ini bermula lah episod aku dan Cakcing and Mama Leya untuk hidup bertiga. Bersahur dan berbuka masak sendiri ok.

Pagi ini, aku pun bangun pukul 4.30am dan menggerak adik aku iaitu Cakcing untuk bersahur.

Walaupun aku tidak boleh mempuasa kerana aku seorang uzur, aku pun menggerak beliau untuk teman beliau makan. Mama Leya tak ada di Penang, balik Taiping u olls.

Apabila sudah gerak, dan bangun. Cakcing berkata "Hang gerak aku awai sangat la...aku nak lambat-lambat. Baru senang nak p kerja teruih, " sesungguhnya aku macam tak mau la kata apa apa. Melambatkan sahurkan satu amalan sunnah.

Maka, aku pun terus kembali ke bilik aku.

Tapi bila aku sedar, dah 630am.

"Surianie...ang tak bangun sahur ka?" tanya aku kepada Cakcing.

Dan cakcing dengan sedih menjawab.

"Tak," HAHAHAHA

Oleh itu, moral of the story. Belajar la bangun untuk sahur, nanti dah kawen senang u olls.

1 comment:

  1. jumieee...sabor ekkk....ko mmg janda hotttt...mayb dier bukan yg terbaik utk ko...sabar la beb nnt dtg la seorng lelaki yg blh wat ko bahagia hingga akhir hayat dunia akhirat...hehehh.. dh mcm ustazah dah...=p

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...