16.12.09

[Pesan Kak Janz] Jangan Cekcur Di Dalam Tempat Kerja

U olls.  Hari ini,  i olls nak berpesan kepada i olls dan juga kepada semua yang sudi mendengar rembesan hati Kak Janz ini.  Janganlah cekcur di dalam tempat kerja.  Terdahulu,  lebih baik i olls merembeskan apakah itu maksudnya penyataan ini mengikut Kamus VocaJumielary.



Jangan bermaksud tidak buat.

Cekcur ialah  menggetis atau melacur.  Tapi i olls selalu guna untuk kata kerja hendak pergi mendating bersama jantanz atau pukaki.

Di dalam bermaksud bukan di luar.

Tempat kerja pula bermaksud tempat u olls mencari rezeki.

So u olls faham kan apakah maksud penyataan ini secara keseluruhannya? Mengapa i olls memesan agar u olls jangan berbuat demikian?  Berikut,  i olls telah senaraikan mengapa u olls tidak digalakkan untuk cur di dalam tempat kerja.
  1. Tidak membuang masa kerja u olls yang seharusnya adalah untuk membuat kerja.  Nanti u olls kerja tak habis,  u olls tak habis-habis duk cur kan?  Pastu gaji tak halal u olls.  Tanggung sendiri.  Duk kisah orang cukur kening ke tak,  rambut kaler ke tak,  pakai tudung ke tak....u olls tu duk cekcur main Tagged and Facebook pakai elektrik and line internet office,  u olls rasa halalkah gaji u olls?  Jangan la marah.  Tak cakap kat hang la.  Aku cakap kat diri aku sendiri.  :).

  2. Pergilah carik lokasi yang lebih sesuai dan romantik u olls.  Haruskah nak cekcur pun kat pagar pintu masuk utama ke office u olls?  Malam-malam pulak u olls.  Aiyoo...sakit pusat i olls tau melihatnya.  Bukan sakit apa.  Sakit tahan gelak sampai nak tercirit dalam suak dalam kecik Kak Janz ni.  Dalam banyak-banyak lokasi mengapa pilih situ?  Pergilah jauh-jauh sikit u olls.

  3. Takut kalau tak terpanjang jodoh takder la hati yang merana.  I olls sedihla kawan-kawan i olls ni.  Kadang-kadang dah terjatuh hati dengan rakan seopis.  Pastu dah sakan berdating,  tak jadi pulak nak bertunang.  Aiyoo..sakit hati u olls.  Dah la nampak muka dia hari-hari.  Tapi kalau dah jodoh dengan kawan seopis,  meriah u olls!!  Satu office datang merombongan ke majlis perkahwinan u olls berdua nanti.  So,  tepuk t*t*k tanyalah besar ke flet? Kan?  I olls tak pernah dating orang Universiti Dalam Taman ni u olls.  I olls suka oversea.


Sekian sahaja pesan Kak Janz untuk bulan ini. Ringkas dan padat u olls. Nak amik. Tak mau sudah.

2 comments:

  1. chantek bju kak janz...ngee...
    purple....
    coey ritu ngak buley ikot makan2 kt nrul....
    de date laen loe..
    :)

    ReplyDelete
  2. jumie!
    ni aqu dulu bdak dsk polisas. rasanya aqu msuk dulu dari hang kut. eniwai, nk mintak permisi dari hang. aqu nk masukkan link blog hang kat blog aqu. bole ka?tp aqu dah add la. kalo hang marah aqu buat derk ja la. kalo hang ok, aqu lg la ok. ok see ya!! boii!

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...