2.2.10

Angelina Jolie Yang Baik Hati

U olls semua mesti selalu mengaku muka u olls macam Angelina Jolie kan?  Ches!!  Piiiiiiiiiirah.  Bila amik gambak mesti nak muchi-muchi kan?  Kunon over nak pose bibir mugil macam Angelina Jolie.  Tolong lah okay,  janganlah sampai membazir duit sampai sanggup pi suntik mulut ampa itu yang ternyata membuang duit sahaja.  Terimalah kecantikan yang dikurniakan oleh tuhan itu.  Kalau buat bibiak mugil pun,  kalau tak reti nak senyum kat orang buat apa.

Seringkali kita tahu,  Angelina Jolie ini adalah wanita yang sungguh hot,  BF dia jugak antara paling hot di dunia ini iaitu bekas BF i olls iaitu Brad Pitt.  Dia jugak dulu dikenali sebagai perempuan gila yang ting tong.  Banyak tatu dan pernah COM MOLOT dengan abang kandung dia sendiri kat red kapet.  Siries,  kalau nak cerita banyak lagi kontroversi pasai minah ini. Tapi mungkin masa itu,  dalam proses menjadi seorang wanita.

Sekarang ini,  setelah bergelar ibu dan mencecah usia 40an.  Dia kini lebih relaks dan banyak membuat kerja-kerja amal dengan badan-badan kebajikan dunia.



Dalam sebuah petikan email yang i olls terima.  Sumber tidak diketahui  :
Diberikan satu juta dolar di kem-kem pelarian Afghanistan di Pakistan
Juta untuk Medecins Sans Frontieres.
Juta untuk World Children's Organisasi.
Juta kepada Global AIDS Alliance .
Juta dolar kepada mangsa Darfur .
                           
$ 5 juta kepada Kemboja anak-anak ...
100 ribu dolar untuk Yayasan Daniel Pearl
Dan akan akan menubuhkan sebuah klinik perubatan untuk memerangi AIDS di Habsyah .

Dalam kunjungan ketiga ke Iraq bulan lalu materi yang disediakan dan sokongan moral kepada ratusan ribu pelarian Iraq di dalam dan di luar Iraq.

Dikatakan sekitar $ 20 juta (kecuali makanan dan ubat-ubatan, dll) adalah total disumbangkan oleh lapan tahun. Dan menghabiskan Duta Besar Suruhanjaya Tinggi PBB untuk Pengungsi untuk inspeksi dilihat dari poket sendiri.

Mengunjungi kem-kem pelarian di Lubnan. Dan Somali pelarian di Kenya . Dan melawat Afghanistan . Somalia . Pakistan . Darfur . El Salvador . Tanzania . Sierra Leone dan lori-lori lain penuh dengan jutaan dolar dan pelbagai jenis makanan, ubat-ubatan dan makanan.

Artis tidak memiliki harta, dan untuk menunjukkan dengan rasa takut jangkitan penyakit, penyerangan, penculikan atau kecederaan pengeboman boleh merosakkan keindahan terkenal hidupnya atau memuat.


Pernah i olls terbaca dalam satu sidang akhbar,  ada satu wartawan bermulut puaka bertanya pada Kak Angelina : 
"U olls rasa Megan Fox layak tak untuk jadi the next Angelina Jolie".

U olls tau tak Kak Angelina jawab apa ?
"Sorry sikit u olls.  Kalau Megan sanggup duduk dalam conference mewakili UN untuk pertahan hak orang misken kat Afrika,  kalau dia sanggup habis duit berjuta-juta tolong beli ubat kat mangsa bencana alam?  I olls tak pernah tengok cara dia berlakon.  So,  bagus sangat ke dia tu?  Boleh ke celen akak di Oscar!!!!!?"

STATEMENT BERANI MAMPOS OK.  Tapi kalau  u olls seorang yang yakin dan u olls tahu u olls berada di zon selamat.  U olls pastinya akan mengeluarkan statement anjing seperti ini kepada orang yang cuba samakan u olls yang angels dengan orang yang tidak berapa nak angels.

Oleh itu,  I olls nak sarankan kat sini.  Berhentilah dari memuncungkan mulut mu.  U olls pastinya tidak akan menjadi lebih hot dari Kak Janz,  apatah lagi Angelina Jolie.  Marilah kita semua menghulurkan bantuan kepada UNICEF Malaysia dengan bayaran serendah RM38 sebulan.  Dia potong ikut account u olls.  Akak dah buat.  U olls bila pula?  Jangan tunggu sampai esok.  Its save.  Jangan takut.  U olls akan dapat email surat setiap tahun sekali sebagai menceritakan apakah aktiviti yang Unicef dah buat dari duit-duit yang orang sedekah.  Seronot u ollls.  So,  kalau tengah makan sedap-sedap kat Sushi King tu tak la rasa bersalah sangat.  At least u dah buat la sikit ibadah yang patut u olls buat kat dunia ni.



ps/  Kalau akak kaya macam Angelina Jolie pasti akak pun akan derma macam dia!!  Buat masa ini biarlah akak hanya menjadi penderma dara...ehkk..silap.  Derma darah.  Bye u olls!

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...