24.2.10

Himpunan Komen Bangang | DAULAT MAYANG SARI

U olls.  Baru-baru ini,  akak telah meng ON YM akak sepanjang malam.  Tertidur katanya.  Takpalah,  esok apabila mengecheck kat PC akak membaca satu YM dari Ping Box dalam Belog Jumie Samsudin yang meletop ini.  U olls baca lah apa dia tulis. 

mayang sari: jumie oi..
mayang sari: hang ni xinsaff lg ka?
mayang sari: p hard rock cafe..ok la klo nyanyi..
mayang sari: tp hang tu over dressing tau
mayang sari: yang hang p dedah tetek hang tu buat apa..
mayang sari: teruk betoi la...xdak akal ka?
mayang sari: xmalu  ka tunjuk tetek kat org..??
mayang sari: apalaaa...mak bapak hang xmrh ka?
mayang sari: klo depa tau la hang buat cmni..
mayang sari: mesti depa sedih...
mayang sari: sgggup p.we hang amik hang jd awek dia...
mayang sari: ish..laki jenis apa la tue
mayang sari: bila la hang ni nk berubah...otak ada..tp xpakai...
mayang sari: insaffla wahai k.jumie..
mayang sari: harap maklum

Bagi menjawab segala pertanyaan Mayang Sari ini,  akak ingin mendoakan kepada u olls.
"Ya Allah Ya Tuhan ku.  Ampunkan segala dosa Mayang Sari. 
Berikanlah dia hati yang tenang dan bahagia.  Kurniakanlah dia kebersihan jiwa dan kesihatan tubuh badan.  Murahkan rezekinya.  Permudahkan segala amalan dan ibadahnya.  Berikanlah dia kesenangan dalam mencapai segala impian yang ingin dia kecapi.  Jauhkan dia dari azab api neraka. 
Berikanlah dia balasan yang setimpal untuk orang-orang yang beriman seperti mana yang telah Kau janjikan kepada hamba-hamba Mu.  Ya Allah Ya Rahim,  ampun dosa ku ini. 
Sesungguhnya aku sangat lemah dan bodoh.  Peliharalah diri ku ini dari mencaci dan terus menghina insan lain.  Berikanlah aku kekuatan agar aku dapat membantu keluarga dan sahabatku.  Amin Ya Rabbal Alamin,"

PS /  Doa yang teraniaya sangat makbul u olls.  400 orang yang baca belog akak setiap hari,  yang baca doa ini,  akan turut sama mendoakan Mayang Sari agar tenang hatinya dan kurangkan segala kebencian itu.

8 comments:

  1. seperti biasa..
    kak jumie ttp cool layan benda2 cmni..
    bgos3..
    HIDOP KAK JUMIE..!!
    :)

    ReplyDelete
  2. Amin...!!!Btw ...dia tu sakit hati tang mana?

    ReplyDelete
  3. Takpalaaa..punya pasai la kat dia. Mai baca kat Facebook check. Meletop u olls.

    ReplyDelete
  4. Salam..

    saya tak setuju dengan cara mayang sari membuat teguran..pada saya teguran tu perlu di buat dengan bijaksana tanpa mengaibkan mereka yang di tegur..

    Allah S.W.T Maha Adil, biarlah dia yang membalasnya..

    ReplyDelete
  5. kepada mayang sari,

    "SIAPA KAU NAK SOUND2 ORANG???JAGA TETEK SENDIRI,JGN SIBUK HAL ORANG!!!.KALAU BAIK SGT APSAL SIBUK TGK JUMI NYANYI???DIRI SENDIRI X BETUL,ADA HATI NAK BETULKAN ORANG..PIRAAH!!"

    kepada Jumi,

    Dasar orang x sedar diri je yg nak sound hang!

    ReplyDelete
  6. mulut org nak ckp, semua depa nak kata yang buruk ja...ada ka org nak puji kita kat blkg kita? depan kita yes puji bagai tp belakang rupanya dok kutuk kan....mampuih pi kat depa...ikut motto hidup kak azwana alia: ada aku kesah? hihi.

    ReplyDelete
  7. ahaks, brilliant and selamber kodok punya reply.

    Tpkan kalo nk tao kelemahan kita p la tanya musuh kita, tp kalo nak tao kebagusan kita p la tanya member baik kita tp kan kalo nak tao seagalanya p la tanya mak kita..dia boleh kasik tao defect kita dr kita waaa keluar perut dia sampai la ni.. noo

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...