5.4.10

Sambutan Besde Jumie Samsudin dan Khafi Omar 2010

U olls semua kalau nak tau.  Besde i olls and En.  Khafi adalah sangat dekat iaitu i olls pada 29 Mac dan Khafi pada 2 April.  So,  bak kata kawan i olls yang bijakwati iaitu Baby Chin.  "Kalau u pandai susun anak ou birthday 30 Mac,  31 Mac dan 1 April....so nanti u buleh buat birthday party hari-hari dalam seminggu!"  Pandai Baby Chin yang bijakwati ini.  Thanks for the idea anyway.  Akak akan mengusahakannya.

So untuk tatapan semua pembaca belog akak yang menyayanyi akak terima lah sedikit gambar-gamarab dan cerita untuk tatapan u olls.  I olls tak buat besde party besar-besaran seperti yang dijangkakan kerana semua perbelanjaan dan bajet dipanjangkan untuk majlis kenduri kawen kami nanti.

Harap u olls semua bersabar dan relaks ok.

25th Jumie Samsudin Besde in KL
U olls. Thanks to Ajeet, Ezz, Taq, Kak Ina dan daugthernya - NANA, Cakcing and Zam dan boifren saya iaitu En. Khafi.  Actually i olls nampak u olls duk setting nak pasang lagu perayaan - Selamat Ulang Tahun. Marah cakcing, sebab tak cover.  Tapi En. Khafi cover kata itu lagi Imran Ijmain.  Tapi tiba-tiba tengah i olls duk densing, masuklah kek dan lagu pun dipasang!
Ajeet adalah antara orang penting yang menjadikan majlis ini.  Thanks Ajit.  Aku tau ang suka kan sebab ang nak amik ati aku sebagai madu!!

Aksi-aksi meniup lilin besde dalam keadaan terharu.  

Pastu makan kek semua. I olls pun terus tidor selama sejam. HAHAHAHAHHA.  Sebab i olls terlalu penat seharian shopping barang kedai di KL.  Boleh cam tu?
En.  Khafi kata i olls mengeruh.  HAHAHAHAHAHA

 Fore more picture please click here  :  Jumie's 25 Besde Peringkat KL


25th Jumie Samsudin Besde in Penang
Kisahnya pada hari yang berbahagia itu,  i olls dilanda migrain yang amat kritikal di bahagian tengah otak saya sehingga membuatkan i olls terlantar di atas sofa dari jam 11am hingga 6pm.  Thanks to alll of my beautiful hearted friends yang sudi melayangkan ucapan Besde di layar Facebook i olls.  Semuanya lebih kurang 200 mesej.  SMS dan juga YM.  Thanks semua.  Tak terbalas semua ucapan itu dengan kata-kata.

Inilah senyuman Cakcing yang menjadi kepala pelan untuk PUNKd Besde Jumie Samsudin ini.  Kelesss...Thanks Cakcing.  Walaupun tudung hang macam jala bapak yang diwarnakan,  tapi aku tetap cantek dari hang.  Terimalah hakikatnya.


Pabila bangun dari tidur,  Cakcing menggerak i olls dan menggesa i olls untuk bersiap dan kami merancang untuk pergi makan di tempat kegemaran kami iaitu di Souel Garden.  Pastu tiba-tiba tengah makan,  datanglah beberapa ekor makhluk yang tercumels di dunia ini yang terdiri daripada Edros the Semutz,  Nonie the Kertas Girl,  Jonet the Kak Gamz and also En.  Roslee yang telah hilang 20 kilo bersama sebuah cake Happy Besde dengan beberapa topeng menakjubkan yang i olls dipaksa pakai.

Di belakang saya :  Edros,  Jonet,  Nonie dan Roslee

I olss pun memakainya,  dan kami pun makan dan gelak sampai jam 12am.

Inilah binatang yang diimport khas dari KL.  Dia nama Nonie.  Dia diperbuat daripada Kertas.  Dia nak kawen dah bulan 5 ni.  Saya sayang di walaupun ketiak dia takdak space untuk letak deoderent.

Thanks semua.  I ollls rasa sungguh terboje tapi best.

Fore more picture please click here  :  Jumie's 25 Besde in Penang


Happy Tebey Khafi ke 24!!
Hari Jumaat yang sungguh suci itu maka tibalah masanya Happy Tebey En.  Khafi.  Ampa mesti confuse apa itu Happy Tebey?? Happy Tebey ialah Happy Birthday disebut secara terbalik.  HAHAHAH.

Shhhhhhhhhh...U olls jangan bagitau Khafi ok.  Ada seprais untuk dia di akhir rancangan nanti.
I olls bersama Nizman,  Fadzli and Taq telah membawa En.  Khafi ke Jemputree dan kami pun sembang-sembang dan makan seperti biasa.  Tiba-tiba tengah we olls makan,  orang restoran itu menutup kipaih,  lampu dan memasang lagu Happy Tebey.

Khafi senyum punya luaih sampai permukaan bawah muka dia jadi bentuk tiga segi!! Cuba tengo betui -betui!!
Kami semua pun menyanyi untuk Khafi.  Pastu kami ada persembahan tarian gelek singa oleh adik angkat Anita Serawak,  iaitu Taq Rafael. Dadu da du da didaaa.....
Pastu Khafi pun tiup lilin.  Dan kami semua berpeluh sebab orang restoran itu lupa nak bukak kipaih angin balik.  HAHAHAHAH

So itu saja sambutan Besde i olls untuk tahun ini.  Not that fancy seperti yang diidamkan dan diinginkan,  tetapi yang paling penting.  I olls dapat bersama dengan orang-orang yang amat bermakna dalam idup kami.  I olls harap dengan menceritakan ini kepada u olls semua,  u olls semua dapat rasai happy nya.

Fore more picture please click here  :  Eppy Tebey En. Khafi (Happy Birthday En. Khafi)
Thanks semua.

ps/  Hope that this is my last birthday as single woman.  :)

1 comment:

  1. aii loike statement baby chin...

    hahaha... buat mcm abang aku ngan kakak ipar aku la... tapi cuma yang bongsu tu ja salah timing...

    kalo tak, dah berderet2 16,17 ngan 18 sept boleh sambut besde depa...

    cuma kakak ngan abang je la bleh sambut besde sama2 dengan kazen2 dorang yang lain.

    meriah uollss kazen2 depa pun besde 10, 15, 19 dengan 20 sept...

    tapi takdak la sampai hari2 buat besde party...

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...