9.7.10

Monkey Beach bersama Para Monyet dan Bicess!!

Hai u olls semua.  Hari ini i olls nak ceritakan pengalaman i olls dan kawan-kawan mengepi piknik.  We olls telah membuat plan last minute.  Tak sangka boleh menjadi.  Biasala,  semua perempuan - perempuan Seks and the Siti ni,  bukan senang nak buat planning.  Tapi bila benda yang plan last minit ni la akan menjadi kenyataan.

So,  we olls semua telah pun berancang untuk mengepiknik kat Monkey Beach kat Taman Negara Pulau Pinang yang terletak jauhhhhhhh kat Telok Bahang,  Penang.  So untuk ke sana.  We olls pun menyewa boat.  Sorang RM10.  HEHEHE...Nonie..nanti aku bayak ang.  Hari tu tak sempat.  Kalu u olls nak lebih edvencer,  u olls boleh hiking ke sana.  Lebih kurang sejam berjalan.  Tapi kalau u olls bawak GF spisyis siput babi,  so u olls akan amik masa lebih kurang 2 jam.  Fakta ini disahkan oleh Mohd.  Edros a.k.a Wombose.


Ini I olls telah update states kat Facebook.  Sempat lagi ok.



Ini lah Mohd.  Edros a.k.a Wombose.  Ingat tak Wombose?  Ingat kan??


Ini Nonie dan suaminya yang kacak bernama Syaf.  Depa dorang duk buat romentik la kunon.  Baru kawen kan?  Hanimun mood.  Takpa...akak sebagai AJK Keceriaan Rombongan Piknik ini merestui mereka.


Naik bot ke tempat ini amatlah cepat.  Lebih kurang 10 minit ja.  Dan kita boleh tengok keindahan pantai Taman Negara Pulau Pinang yang masih cantek dan tidak terusik.  Ada ramai orang duk pancing ikan.


Ini lah Jeti ke Samudera USM.  Pejabat USM.


Finally,  we olls pun menyampai kat Monkey Beach.  Memang terus rasa eksaited u olls.  Inilah pantainya.


Dekat pantai ini,  ada dua bijik banglo milik Mendiang Loh Boon Siew.  Dah terbiar sejak tahun 80an.  Sekarang ni,  banglo terbiar ni jadi tempat persinggahan untuk pakcik-pakcik boat yang jaga pantai ini.  Takdak sapa berani buat pembaharuan kat banglo ini.  Sebab bak kata pakcik boat  "Saya jaga rumah ni dah 16 tahun.  Saya duk dengan GF saya.  Malam baru dia mai!!"  Nohooooorommmmmmmmmmmmmmmmmm!!!  Pakcik ni duk buat siyyee dengan aku plaks.



Teka ini tapak kaki apa?  Inilah tapak kaki akak!!


Bila sampai ja kat pantai,  we olls pun buat macam-macam aktiviti.  Depa dorang ni duk men indoi!!


En.  Khafi nak masuk laut ja.  Pastu kami semua pun nak ikut mandi laut.


En.  Khafi membuat posing sambil menjeri  "Aku lak bapak ayam terkini di Penang ini!!"


Acara paling best,  kami main tanam-tanam dalam pasiak laut.  Tau tak sapa yang ditanam?  Yes.......akak la.  Siapa lagi.  So arkitek arca pasiak laut ini jatuh adalah Edros dan Nonie.  Yang lain-lain tu,  memang betui macam ramai dalam gamak.  Tapi depa bukan tolong tanam akak.  Depa duk sibuk carik remis.  Depa kata,  kat badan akak makin banyak remis!!



Inilah akak bila dah siap.  Akak pun tak tau la apa punya arca depa buat ni.




Tengok la,  En.  Khafi gelak ja tengok akak.  Musibat betui!
!


Lepas semua acara selesai,  kami pun mandi,  makan dan rehat bawah pokok.  Tapi tikak kecik...semua nak tidok ataih tikak terbang ni.






3 comments:

  1. aku suka gambak last. hahahahhhh~~!!!!

    ReplyDelete
  2. mcm mana nak pergi sini...saya from pahang...minat nk pergi sini...deka beach ni ade hotel tak?atau just untuk mandi manda sajer?boleh kais tahu saye cara cara nk pergi monkey beach ni?tq

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...