22.9.10

Ubat Tradisional Orang Sabah


Haaaa...ampa dah tingok kan iklan ni?  Akak tau apa dia maksudkan.  Mai sini akak nak translate balik bagi ampa baca. 

RAWATAN TRADISIONAL
Ini minyak gusuk - minyak gosok!
Metcam Metcam buli back - macam-macam boleh baik....kelessss
sakit pinggang - sakit pinggang ya tuan-tuan semua...
sakit tulang - sakit tulang ya puan puan...
lumpu - lumpuh...paralyzed!  Boleh nyahh!
hampus - hampus?  Akak tak tau apa itu...mampus ka?
lukak -luka luka semua....luka di hati siapa tahu!
gatar gatar - GATAI GATAI.....haa....sapa selalu gatai...boleh sapu....
gigitan hanjing - kelesss Pak Kadil pun HANJING KAN ORANG!!
tapatuk ular - Kena patuk dengan ular pun buleh letak u olls
parampuan habis baranak - Perempuan habis beranak...buatlah anak lagi!  Celen nyah...sapa anak ramai!!
muta bira - Muta bira?  Maksudnya apa pak Kadil? Mau terberak ke??
kenna ratsun - Kena racun nyah.....racunn!
kenna simai - Kena semaiiian pokok....kot la.  Akak tibai jee.
ngilu ngilu - Ngiluu....
gaut sakit gigi - Gaut dan sakit gigi sama simptom ke?

SALAIN DARI INI
SAKIT BULI TANYA -
  Yess....selain dari ini u olls boleh tanya Pak Kadil!

INI UBAT MATI PUTCUK - Kelesss...mati pucuk pun buleh!!

DIBUAT DARI UBAT RAMUAN INI - Ramuan apa Pak Kadil oiiii!

INI UBAT KACIWA SAKIT
MALAWAN UBAT
ADASABAB NIYA -
Ada sebabnyaaa....kelessss Pak Kadil

BULI HUBUNGI
N TL 0168153526
P - KADIL -
U olls semua jangan lupaa ok...kontek Pak Kadil!!

5 comments:

  1. Hahaha...pakar translation terbaik la Jumie..lawak pun ada...kah3x!!

    ReplyDelete
  2. fuh... baca iklan ni terus aku dah power cakap sabah :)

    terer tol pak kadil




    http://malaysia.youthsays.com/zoolkarnain/celcomraya

    ReplyDelete
  3. tudia......

    ahaha...

    jom join contest senyuman maneh

    =)

    ReplyDelete
  4. muta bira tu muntah berak kot ...hahahha

    ReplyDelete
  5. hampus tu kak mer..lelah..org utra kta ap.penat tu!!.hee

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...