28.10.10

Perkahwinan Estronot Melesia

Helllo u olls semua.  Dah lama akak nak tulis pasai wedding ini.  Sorry sebab dah lambat baru akak nak menulis review.  Akak ada menghantar sorang spy untuk mengambil gambar sekitar wedding En.  Estronot Melesia ini,  tapi malangnya sampai lani dia tidak membagi apa-apa.  Takpa noks!  Akak tau akak tak bayar gaji setimpal kat hang,  hanya belanja pecal lele yang akak mampu.  :p

Kesah perkahwinan Estronot ini mendapat liputan yang menyeluruh daripada seluruh pelusok Melesia katanya.  Of cozlah,  dia Estronot pertama Melesia.  Dah berapa juta habis untuk hantar dia naik angkasa u ollls.  So haruslah perkahwinan dia ini menjadi sebutan hingga bila-bila.

Tapi ramai yang mempersoalkan perkahwinan itu.  Bukan sebab wedding dia itu meletops atau tak,  tapi sebab status disebaliknya.  Haaaa!  U olls pun tau kan desas-desus yang menyala-nyala disebalik wedding nya itu.  Contoh satu ayat yang tersembol dari kawan akak yang berbunyi  "tapi apapun semoga berbahagia ye ********..semoga dgn pernikahan anda telah menyedarkan anda jgn sesekali main belakang bile dah ada isteri..! ayat2 ni ditujukan khas untuk PLU-PLU yg amik keputusan nak kahwin atas sebab2 nak cover/menyesal/parents paksa/or dah sampai seru atau apa2 jelah"

Meleepppssss!!!!!!!!!!  Makan hati okay kalau En.  Estronot membacanya.

Tapi akak rasa En.  Estronot tidak mudah melatah dalam soal ini.  Akak rasa dia sudah lama consider semua pilihan yang ada dan telah menghitung buruk baiknya tindakan dia ini.  Walaupun akak tak tau apakah status sebenar En.  Estronot,  betui ka dia ni seorang PLU,  tetapi apa yang boleh kita buat,  kita doa agar dia dan isteri bahagia hingga ke akhir hayat.  Itu lah yang terbaik yang kita boleh kata kat beliau.  Kita tak tau apa yang dia dah lalui u olls.  Kita ni penonton saja.  So sebagai penonton........SABARLAH........................MOVIE NI PANJANG LAGI NOKS!

Dunia dah berubah.  Orang-orang muda zaman sekarang iaitu zaman-zaman I olls dah lebih realistik dan boleh menerima keburukan dan kebaikan pasangan tampa ada nilai-nilai prejudis.  Contohnya,  kalau dulu nak kawen kena check pompuan itu DARA atau tidak.  Tapi sekarang  ini orang dah mulai realize,  DARA bukannya JAMIN kebahagiaan rumah tangga.  Dalam rukun nikah pun takdak tertulis "PENGANTIN PEREMPUAN YANG DARA!"  Dan sebab itu jugak lah MAK MAK JANDA adalah sangat laku sekarang.

Tetapi untuk 'adik-adik' akak yang PLU yang membaca belog akak ini,  akak membawa pesan dari Mama Regina yang berbunyi "
Penaya anak dara orang tak elok.  Ganguan EMOSI bekas isteri si homoseks tidak dapat di gambarkan."  Haaaaaa!  Dengar tu.  Kalau u olls betul-betul ready nak pikul tanggungjawab sebagai seorang suami....GO ON U OLLS! Sebab tak semestinya jantan tulen pun boleh tentu jaga anak dara orang betui betui baik u olls.  Kawan-kawan semua haruslah menjadi tulang belakang dan support niat baik u olls untuk menjadi suami.  Tapi kalau u olls tak ready dan nak kawen semata-mata mak dah suruh.  Siap mak u olls sponsor all your wedding,  BAIK TAK PAYAH!

Noks.....kalau betui pun dia PLU,  marilah kita berdoa agar dia terus cekal dan kuat untuk menghadapi segala cabaran yang bakal beliau hadapi sebagai seorang suami nanti.  I believe that he is going to be a good husband. 

Video ini akak amik dari Youtube hasil dari SaifulNang yang meletops.




ps/  Akak penah tengok En.  Estronot ini secara live.  Dia memang KENDU!  Sapa tak mau kawen dengan dia memang bodo.  Tak kisah la dia ni PLU ke KUYU ke POYO ke,  tapi sapa yang tak mau kawen denagn dia memang BODO!  HAHAHAHAH

6 comments:

  1. teringat masa dia dtg ke usm dulu.. semua student jd tak tentu arah..tmasuklah sye..hehe..smpaikan ada yg tnye soalan, di hujungnya..i love u doc..mmg dia sgtla kendu..

    ReplyDelete
  2. Andai beliau sudah berubah, sama2 la kita mnyokong n doakan kesejahteraan mereka berdua ok. Untung kann, jeles!

    Tapi Pojie pun 1 day akan kawen juga tapi risau woooo! Takut kecewakan ati wanita..

    Love,
    PojiePooh Abdullah

    ReplyDelete
  3. yes...semoga encik astronaut berbahagia dan cekal ketabahannya hingga ke akhir hayat. kite ni sebagai penonton hanya mampo berdoa semoga tiada kes Melodi kejar si mamat nie dimasa akan datang..!

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...