26.1.11

Bila Fasha Sandha Putus dengan Jejai.......

Hello u olls,  hari ini akak nak buat satu sajak untuk u olls semua.  Dah lama akak tak menyajakkan diri akak.  So hope u olls semua sudi mendeklamasikan sajak ini kepada kawan-kawan u olls semua.  Sajak akak berjudul  :  Bila Fasha Sandha Putus dengan Jejai...

Inilah gambar Fasha Sandha untuk majalah Stailista edisi Jan 2011.  Statement boleh mampus ya - AGENDA ASMARA FASHA SANDHA SAYANG JEJAI.  Sudah tidak relevan lagi.

Bila Fasha Sandha putus dengan Jejai...
Satu Melesia gelak kat dia
Satu Melesia pun tepok tangan sambil baca paper Metro
Dan mereka berkata "Baru ada akai!!"
Kesian kat Chinta Chanduri

Bila Fasha Sandha putus dengan Jejai...
Semua belog termasuk belog akak pun tulis pasai cerita ini

Ada yang kutuk dia secara sinis 
Ada yang bagi kata-kata semangat kat Fasha Sandha
Ada yang suruh Fasha insaf

U olls tengok tak Melodi?
Betui ke depa tanya Fasha ni psiko ke tak?
Fasha tak ngaku

Sampainya hati u olls bertanya dengan directnya kepada Gugurl

Bila Fasha Sandha putus dengan Jejai..

Tiba-tiba nama Nora Danish kembali menggema
Kisah dia dan Jejai ke Jepun menjadi utama

Adakah itu penyebabnya?
Tapi pada pendapat akak.......NORA DANISH MENANG AKHIRNYA

Bila Fasha Sandha putus dengan Jejai..
Jejai sendiri yang announce kat semua wartawan

Sebab dia tak mau Fasha duk bagitau benda-benda yang onar
Sebab dia tak mau Fasha menafikan apa yang benar
Sebab dia memang dah tak mau dengan Fasha

Bila Fasha Sandha putus dengan Jejai....

Semua orang kata BARU ADA AKAI kat Fasha
Tapi sampai nya hati ampa kata macam tu

Dia pun maknusia juga ada hati dan perasaan
Sudah sudahlah mengutuk dan mengherdik dia
Apa yang jadi hanya TUHAN yang tahu

Yang benar,
Jumie Samsudin

Terimalah gambar-gambar Nora Danish dan keluarga bersama anaknya bercuti di Jepun bersama Jejai.  Pictures ehsan dari Ohbulan.com!

11 comments:

  1. hahahha..tebaekk kakmer!!!tp kdg2 cian gak dgn si chenta chanduri ni..adoiiii..moga2 dia learn from the lesson la kan..

    ReplyDelete
  2. betul tu, dia pun manusia biasa ja..
    harap2 dia ambil pengajaran la dari semua ni
    biasalah, bukan semua yang kita nak, kita akan dapat
    kita cuma merancang, semuanya Tuhan yang tetapkan...

    ReplyDelete
  3. Bila nak baca sajak nih kat Dewan Budaya? hehehe...

    ReplyDelete
  4. u olls! akak paling setuju dengan Pojie....siriesss.....kot mana pun lani....si Jejai la untung.

    ReplyDelete
  5. betoi kakmer.smalam mak kami kata tu la..amik laki org mmg xkan kekal.patu kami kata balik kt mak kami,awat lak smua nak maki fasha.kalo si jejai tu yg x keraih lebih.smua tak jadi gak kan.ahahahaha..kakmer,kami rasa ampa patut wat 1 lg sajak lak.: BILA JEJAI YG UNTUNG"

    ReplyDelete
  6. hahahahahah! cehss tak gunerss....kami tak mau buat sajak kat Jejai tu. Dahla tak emsem.

    ReplyDelete
  7. ahaha..dah la tak ensem.dpt awek cun2 lak tu..tergugat ai nyaaah..wakakaka..tgk lps ni apa lak lakonan si jejai jebonzz ini nak wat

    ReplyDelete
  8. kelesssssssssss..
    sajak yang penuh dengan pengajaran..
    pape pun..amik yang jernih buang yg keruh..

    ReplyDelete
  9. duit jejai ensem..sebab tu awek cun dia dapat...heheh..bagus la sajak jumie ni.. wpun sekuat mana pun ke'nyampahan' kita kt Fasha sandha ni..dia tetap manusia yg ada hati dan perasaan..dan Allah yg maha mengetahui...

    ReplyDelete
  10. Yesss itu yang pasti. Jejai berduit hemsem. Apa pun kesian kat Fasha.

    Tapi bengang la jugak kak....kalau ampa semua baca twiiter fasha. Dia nak bongkarkan semua SMS dan emel si Jejai kat public.

    Memalukan la jugak...Ya allah tolong la depa

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...