Jom Try Diameida Fabulous Mascara

9.12.15

The Holy Quran Experiment

Hello u olls,

Just sharing this.  Dua budak lelaki ni adalah dari Holland.  Depa buat satu social eksperimen dalam kalangan orang awam yang rata-rata mungkin beragama Kristian di negara mereka untuk melihat pandangan umum tentang perbezaan antara Quran dan juga Bible.

Tetapi cara mereka menjalankan eksperimen ini adalah sangat kreatif sekali.  Depa amik sebuah Bible,  depa balut Bible itu dengan gambar Quran,  kemudian mereka bacakan kepada orang awam tentang bait-bait dalam kitab itu yang menyebut tentang hukuman dan larangan tentang aurat,  perbuatan zina dan sebagainya.

Rata-rata orang awam itu,  secara amnya terus membuat pendapat bahawa ayat dalam Quran ini adalah sangat keras dan berbentuk tegahan berbanding ayat dalam Bible.  

Selepas mereka membuat rumusan itu,  dua penyelidik ini membuka balutan pada buku itu dan mendedahkan bahawa buku ini adalah Bible.  

Jom tengok apa reaksi orang-orang tu.  




Ini adalah satu eksperimen yang bagus kerana sejak dua menjak ini,  banyak orang Islam sendiri telah menjatuhkan dan membuatkan maruah agama Allah ini tercalar.  Aku bukanlah bijak pandai dalam bab-bab agama.  Tak mau mengulas lebih,  satgi tersalah kata jadi fatwa berdosa.

Video ini sekarang telah dihalang oleh Youtube / Facebook,  dua website gergasi ini meletakkan sekatan kepada aplikasi perkongsian.  Memang cilanat betui.

Aku saja nak try share kat sini.  Tak tau la ampa boleh reach ka dak.  If u can get this,  please share this to all.



4 comments:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...