Featured Post

#PrayforPenang

19.10.16

Joan Cornellà Kartunis Mesej Sosial Yang Gelap


Hello u olls,

Sapa layan 9 Gag sebelum tidur ampa mesti pernah terjumpa satu kartun ini.  Lukisan agak comels,  tiada dialog tetapi pergerakan dan penceritaan dalam kartun ini membuatkan kita rasa macam nak buat satu lubang besar dalam kepala kita sat.  Tapi lepas tu kita jadi bodo untuk 4 saat.

Kartun-kartun dia semua muka macam takdak perasaan.  Tapi mesej yang disampaikan bagi aku adalah seolah-olah memberikan teguran secara sinis kepada pihak penguasa,  ahli politik,  pemimpin.  Pendek cerita dia kata kat kita semua.

click read more




Pelukis komik ini bernama Joan Cornellà dari Sepanyol.  Dia berusia 35 tahun sahaja,  lahir tahun 1981.  Tapi haram nampak macam tua menjangkau 40 an.

Hasil karya beliau telah diterbitkan dalam bentuk buku komik,  laman web,  social media dan pelbagai merchandise yang lain.  Kerlas !!

Jom tengok beberapa komik beliau yang akak ambil daripada Facebook page beliau.

Orang jahat dia perangkap mangsa dia untuk jadi penjenayah. Pastu dia diselamatkan oleh pihak polis. Kira dia lah mangsa kat sini.

Kartun ini membuatkan akak lagi nak tergelak bila tengok abang sado.



Nakhariam yang ni aku tak paham !!!!

Aku tak tau apa kah reaksi paling sopan yang aku boleh bagi untuk kartun ini.

WTF

Khas untuk orang gila selfie.



Kannn !!!!


Social media  :  https://www.facebook.com/joancornella
Laman web  :  http://joancornella.net/

All pictures are copyright of Joan Cornella Facebook.

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...